Bishop Minerva Carcaño was appointed resident Bishop of the San Francisco area in 2016. She is the first Latina bishop in the United Methodist Church. Prior to becoming a bishop, she was the pastor of our church during the 1980s. On November 19, 2016, a reception was held at Los Altos United Methodist Church so that Bishop Carcaño could meet with the members of the United Methodist churches of this part of the Bay Area. As soon as member of La Trinidad UMC learned about this reception, we decided that we should participate actively in this event. One of our members sang a song and all of us presented a gift to the Bishop.

___________________________________________________________________________

La Obispa Minerva Carcaño fue nombrada Obispo residente del área de San Francisco en 2016. Ella es la primera obispa latina en la Iglesia Metodista Unida. Antes de ser obispa, fue pastora de nuestra iglesia durante el año de 1980. El 19 de noviembre de 2016, hubo una recepción en la Iglesia Metodista Unida de Los Altos para que la Obispo Carcaño pudiera conocer a los miembros de las Iglesia Metodistas Unidas de la parte sur del Área de la Bahía. Tan pronto como los miembros de  La Trinidad IMU nos enteramos de esta recepción, decidimos que deberíamos participar activamente en este evento. Uno de nuestros miembros cantó y todo nosotros le dimos un regalo a la Obispa.

370 S. King Road, San Jose, CA 95116
Phone: (408) 259-1276